Zgubiony lub uszkodzony nośnik/partycja z Windowsem? Co można zrobić?

Zgubiłeś lub uszkodziłeś nośnik z Windowsem 7 lub 8 (8.1)?
Miałeś partycję odzyskiwania ale dysk uległ uszkodzeniu – a producent laptopa chce 100 lub nawet 200zł za wysłanie nowego? Musi być jakiś sposób aby go zainstalować bez płacenia… oczywiście, że jest!

Tak na dobrą sprawę są dwa sposoby.
Sposób 1 – jeśli chcesz wykonać aktualizację do Windowsa 10.
Do tego kroku potrzebujemy niestety działającego Windowsa (może być to dowolny inny komputer), nie testowałem programu pod wine (Linux).

1. Wchodzimy na stronę: https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows10ISO i pobieramy program Media Creation Tool
2. Uruchamiamy pobrany program
– wybieramy czy chcemy utworzyć ISO czy bootowalny pendrive (wybieramy co chcemy faktycznie zrobić)
– wybieramy jaką wersję Windows 10 mamy utworzyć czy 64 bity czy 32, jaki język itd. W tym kroku proponuję wybrać „oba” jest to rozwiązanie bardziej uniwersalne.
Gdy program skończy przygotowywać nośnik. Wyjmujemy go i uruchamiamy na komputerze na którym chcemy go zainstalować.
W momencie pytania o klucz produktu: podajemy klucz który mamy do Windows 7 lub 8 (8.1) – on naprawdę zadziała!

Sposób 2 – gdy chcemy pozostać przy poprzednim systemie i nie aktualizować go do Windows 10 (jeszcze)
To jest trochę bardziej skomplikowane.
Wchodzimy na tą stronę: https://msdn.microsoft.com/en-us/subscriptions/downloads/
1. Na górze w polu „Enter a Product Name” – wprowadzamy Windows X (gdzie X to Windows którego szukamy).
2. W Pasku bocznym:
– zaznaczamy „Language” – „Polish”, a usuwamy „English” – w tej kolejności
– możemy zaznaczyć architekturę którą chcemy

3. przeglądamy systemy, wyszukujemy którego chcemy, np: „Windows 7 Home Premium with Service Pack 1 (x64) – DVD (Polish)” – nie pobierajcie systemów z „N”, czyli: „Windows 7 Home Premium N with Service Pack 1 (x86) – DVD (Polish)”. Gdy wybraliśmy (naszym zdaniem) odpowiedni system, klikamy na „Details”. W rozwiniętym elemencie będzie pole: „SHA1” – i w nim ciąg znaków, np: „45B0DB687F168F9765F14D01A45AE57EE27AE507” (zmieniłem ostatnią cyfrę aby google go nie wyszukiwało – bo nie oferuję pobierania tego obrazu, a jest sporo ich).
4. wpisujemy (kopiujemy) wybrany ciąg SHA1 do google i wyszukujemy odpowiedni obraz ISO – to jest ciężki krok, ze swojej strony polecam stronę winclub oraz windowsmx – jest bardzo dużo wpisanych ciągów SHA1 (dlatego powyżej zmieniłem go) ale nie oferują faktycznie obrazu.
5. gdy pobierzemy odpowiedni obraz, oraz wypakujemy go. SPRAWDZAMY JESZCZE raz sumę SHA1! Czy na 100% mamy poprawne pobrane ISO oraz czy pobrany plik jest tym czego szukaliśmy.
6. wypalamy lub używamy programu: rufus (lub dowolnego innego) do zrobienia bootwalnego USB
7. jeśli klucz został nie przyjęty podczas instalacji – musimy zacząć od początku całą procedurę i pobrać inny obraz Windowsa – bo coś się nie zgadza
8. Jeśli wszystko przebiegło poprawnie – a Windows (7 – na 100%) nie chce się aktywować przez internet, musimy wykonać procedurę aktywacji telefonicznej – ona zawsze działa jeśli tylko klucz w pkt 7 został przyjęty.

Procedura telefoniczna wygląda tak:
Dzwonisz na numer 801 802 000 lub 22 594 19 99, wybierasz, że jesteś klientem indywidualnym (1), później że chcesz aktywować system (3) -> przełączają Ciebie na inną centralę, wybierasz, że jesteś klientem indywidualnym (1) – nie pamiętam czy coś dalej się wybiera – ale wszystko jest naprawdę proste. Następnie podajesz w grupach cyfry i kończysz # – jeśli popełnisz błąd, wprowadź szybko zamiast 6 cyfr – 7 cyfr. Ich system wykryje błąd i poprosi o podanie grupy raz jeszcze (sprawdzone nie raz). Później zostanie Ci wygenerowany kod i w ten sam sposób podany (kiedyś wysyłali SMSy – było to świetne, zwłaszcza gdy ma się gorszy zasięg). Jeśli będą problemy, po podaniu Twojego identyfikatora przełączy Ciebie do konsultanta i tam już wszystko można zrobić..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Proszę dokończyć równanie: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.